Aftrap restauratie, aankondigng kerkenveiling en gezamenlijke viering van de Ursuladag met de Hervormde Gemeente Warmenhuizen.

Op 21 oktober 2012 was de aftrap van de restauratie van onze kerk. Om 10.00 uur was de hoogmis met de bisschop van Haarlem-Amsterdam, mgr. Punt als hoofdcelebrant. Bij de viering waren tevens aanwezig pastoor Hulsebosch, pastoor Van Teijlingen van Langedijk en kapelaan Kaak van de regio Geestmerambacht. Tevens waren vertegenwoordigers van de Hervormde Gemeente Warmenhuizen-Harenkarspel, harmonie DSV, gemeente Harenkarspel, de parochies van Schoorl, Burgerbrug, Tuitjenhorn en Langedijk aanwezig, evenals afgevaardigden van het architectenbureau Schagen en bouwbedrijf Schakel en Schrale.

Aan het eind van de viering onthulde de bisschop het logo van de kerkenveiling. Dit logo bevat een tuba ingebed in deur en ramen van de kerk. Hiermee wordt de samenwerking met de harmonie benadrukt. Immers, op 22 maart 2013 wordt er een kerkenveiling gehouden ten bate van het instrumentenfonds van de harmonie en de restauratie van de kerk. Aan samenwerking was er dus deze dag geen gebrek.

Na afloop van de viering was er voor iedereen koffie met gebak in het dorpshuis, waar gelegenheid was om nog wat met elkaar na te praten. Rond de klok van half één werd de bijeenkomst afgerond en gaat het nu echt beginnen. Op korte termijn zal het bouwbedrijf de werkzaamheden starten. Op deze website zal een blog worden bijgehouden zodat iedereen periodiek de vorderingen kan volgen.

22 oktober 2012.

Ga terug